اصطلاحات

تفاوت everyday و every day + اشتباهات رایج


در زبان انگلیسی بعضی از لغات شبیه هم وجود دارند که گاهی اوقات باعث می شوند که زبان آموزان دچار اشتباه شوند و نتوانند درست تشخیص بدهند که کی و کجا از کدام لغت استفاده کنند. یکی از این دسته از لغات گمراه کننده، تفاوت کلمات everyday و every day است.

تا به حال به تفاوت آنها توجه کرده‌اید؟

فرق everyday و every day چیست؟

ممکن است در نگاه اول متوجه این تفاوت جزئی آنها نشوید؛ چرا که تفاوتشان فقط یک فاصله است. اما برای درست نوشتن و درست صحبت کردن باید تفاوت این دو را بدانید. این دو کلمه از نظر معنایی مثل هم هستند و فقط از لحاظ گرامری با هم متفاوت هستند. برای فهمیدن تفاوت این دو باید ببینیم که نقش این کلمات چیست. فعل، صفت، قید یا اسم هستند؟ با ما همراه باشید تا دیگر این کلمات ساده را در جایگاه اشتباه استفاده نکنید.

کاربرد everyday

این کلمه که بدون فاصله است، از لحاظ گرامری یک صفت است و اسم را توصیف می‌کند. به مثال زیر توجه کنید:

.Reading book is important in everyday life

کتاب خواندن در زندگی روزمره مهم است.

از کلمه everyday معمولا به معنای «روزمره»، «متداول» یا «عادی» استفاده می‌شود.

کاربرد every day

این کلمه که یک فاصله بین دو لغت وجود دارد یک عبارت قیدی است که شامل دو لغت است و به معنای این است که کاری هر روز اتفاق بیفتد و در پاسخ به سوال “چه زمانی؟” و یا برای بیان برنامه روزانه و روتین استفاده می‌شود.

لغت اول (every) که نقش آن صفت است و کلمه ی دوم (day) که نقش آن اسم است و با هم یک adverbial phrase را تشکیل می‌دهند. بنابراین نقش این کلمه با everyday کاملا متفاوت است.

فرق everyday و every day

.Study English every day

هر روز زبان انگلیسی بخوان.

.Every day I watch English movies to improve my listening

من هر روز فیلم‌های انگلیسی نگاه می کنم تا مهارت شنیداری ام را تقویت کنم.

از کلمه every day معمولا به معنای «روزانه» یا «هرروز» استفاده می‌شود.

ترفند تشخیص everyday و every day

ترفند 1: بهترین روش تشخیص تفاوت everyday و every day این است که از خودمان بپرسیم آیا این کلمه اسم را توصیف می‌کند یا فعل را؟ اگر اسم را توصیف می‌کند، از everyday استفاده می‌کنیم؛ مانند everyday life یا everyday clothes و اگر فعل را توصیف می‌کند، از every day استفاده می‌کنیم؛ مانند I listen to music every day.

ترفند 2: یکی از راه‌های تشخیص اینکه از کلمه ی every day درست استفاده کرده ایم این است که می توانیم کلمه ی single را بین every و day قرار دهیم؛ اگر جمله بی معنا نشود پس درست است در غیر این صورت باید از everyday استفاده شود. برای درک این موضوع به مثال های زیر توجه کنید.

.I have to go to the gym every day

حالا کلمه single را قرار می‌دهیم:

.I have to go the gym every single day

من باید هر روز به باشگاه بروم.

همانطور که می بینید این دو عبارت کاملا درست هستند.
حالا به دو جمله ی زیر دقت کنید:

.Internet plays an important part in everyday life

حالا کلمه single را قرار می‌دهیم:

.Internet plays an important part in every single day life

اینترنت نقش مهمی در زندگی روزمره بازی می کند.

همانطور که در دو جمله ی بالا می‌بینید با قرار دادن single جمله معنای خود را از دست داده است.

ترفند 3: برای مطمئن شدن از استفاده صحیح این کلمات، می‌توانید به جای آنها از each day استفاده کنید. اگر جمله معنای درستی داد، از every day استفاده کنید در غیر این صورت از everyday باید استفاده شود.

حالا برای یادگیری بهتر این موضوع پیشنهاد می کنم چند تا جمله با این لغات بنویسید تا کاملا بر این موضوع مسلط بشوید و می توانید برای ما بفرستید تا تیم دیجی زبان جملات شما را بررسی کنند.

مریم صفری

فارغ التحصیل کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه مازندران هستم. 8 سال سابقه‌ی تدریس زبان دارم و در کنار تدریس ترجمه و مقاله نویسی هم انجام میدم. من عاشق کارمم و با لذت وصف ناپذیری تدریس می کنم، با عشق در کنارتون هستم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا