اصطلاحات

تفاوت loose و lose + کاربرد و معنی

در زبان انگلیسی برخی از لغات بسیار شبیه هم هستند؛ اما این شباهت دلیلی بر شباهت معنایی و کاربری نیست و باید دقت کنیم که از تفاوت‌هایشان آگاه شویم و از آن‌ها به درستی استفاده کنیم.

یکی از این لغات مشابه کلمات lose و loose هستند که از لحاظ املایی شبیه به هم اما از لحاظ معنایی متفاوت هستند. در این مقاله با دیجی زبان همراه باشید تا این دو کلمات را کاملا بررسی کنیم و با کاربرد آنها در جملات بیشتر آشنا شویم.

کاربرد Loose

این کلمه یک صفت است و همانطور که می‌دانید جایگاه صفت قبل از اسم است. این کلمه به معنای «شل، سفت نبودن، گشاد (لباس)، دقیق و درست نبودن» است. تلفظ این کلمه /luːs/ است و آخر کلمه صدای «س» دارد. مثال های برای Loose:

Loose knot → گره شل
Loose tooth → دندان لق
Loose shirt → پیراهن گشاد
Loose button → دکمه شل
Loose hair → موی باز
Loose dog → شگ ول (بدون قلاده)
Loose information → اطلاعات بی ربط

کاربرد Lose

این کلمه یک فعل است به معنای «گم کردن و از دست دادن چیزی یا کسی است» که حالت گذشته ی این فعل lost است. تلفظ این کلمه /luːz/ است و آخر کلمه صدای «ز» دارد. مثال های برای Lose:

Lose the game → باختن بازی
Lose hope → از دست دادن امید (ناامید شدن)
Lose control → کنترل چیزی را از دست دادن
Lose my job → از دست دادن شغل (اخراج شدن)

بنابراین شباهت ظاهری یا تلفظی کلمات، نباید ما را دچار گمراهی در استفاده از آن‌ها کند. برای تمرین بیشتر جملات زیر را با یکی از کلمات lose یا loose کامل کنید.

1. You will ……………… the game.
2. Don’t wear that ……………… dress.
3. Be careful to not ……………… your cellphone in the street.
4. I prefer to wear ……………… jeans.

مریم صفری

فارغ التحصیل کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه مازندران هستم. 8 سال سابقه‌ی تدریس زبان دارم و در کنار تدریس ترجمه و مقاله نویسی هم انجام میدم. من عاشق کارمم و با لذت وصف ناپذیری تدریس می کنم، با عشق در کنارتون هستم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا