اصطلاحات

تفاوت wish و hope

کلمات بسیار زیادی در زبان انگلیسی وجود دارند که معانی شبیه به هم دارند و باعث گمراهی زبان آموزان می‌شوند. گاهی به این فکر می‌کنیم که این کلمات چه تفاوتی با یکدیگر دارند و آیا می‌توان آنها را به جای هم استفاده کرد؟

گاهی پاسخ به این سوال مثبت است و با خیال راحت آنها را به جای هم استفاده می‌کنیم. اما گاهی پاسخ منفی است که چالش برانگیز می‌شود. با ما همراه باشید تا تفاوت wish و hope را با هم بررسی کنیم.

کاربرد wish

زمانی از Wish استفاده می‌کنیم که در واقع می‌خواهیم شرایط موجود تغییر کند و متفاوت از چیزی که هست باشد؛ اما این امکان فراهم نیست. به عبارتی این آرزویی دست نیافتنی و غیر ممکن است. که برای ساختن این گونه جمله‌ها، به دلیل غیرواقعی بودن جمله، باید زمان جمله اصلی را یک بار به عقب برد.

مثلا اگر زمان جمله حال ساده است، باید از گذشته ساده استفاده شود یا اگر زمان جمله گذشته ساده است، باید از گذشته کامل (ماضی بعید past perfect) استفاده شود.

برای مثال وقتی که می‌گوییم:

I wish I could come.

ای کاش می‌توانستم بیایم. (ولی نمی‌توانم.)

برای اطلاعات بیشتردرباره wish، می‌توانید مقاله صفر تا صد کاربرد wish را مطالعه کنید.

تفاوت آرزو در زبان انگلیسی

کاربرد hope

اگر آرزویمان دست یافتنی و ممکن باشد؛ یعنی شرایط به نحوی باشد که ما بتوانیم آن را تغییر بدهیم، به جای Wish از Hope استفاده می‌کنیم.

مثلا وقتی می‌گوییم .I hope I can come یعنی امیدوارم بتوانم بیایم یعنی امکان آمدن من وجود دارد، ممکن است بیایم که در این حالت، به دلیل اینکه درباره اتفاق غیرممکنی حرف نمیزنیم و امکان تغییر شرایط وجود دارد، فعل را به عقب نمی‌بریم.

نکته: دقت کنید بعد از فعل Wish فعل دوم حتما فعلی در زمان گذشته است به هر فرمی مثل گذشته‌ ساده، استمراری یا کامل اما بعد از فعل Hope می‌توانیم فعل را در زمان‌های حال، گذشته و آینده به انواع فرم ها به کار ببریم.

اگر چه Hope در مفهوم زمان گذشته کاربرد زیادی ندارد. مثال:

I wish I was travelling right now.

ای کاش الان سفر بودم.(ولی نیستم.)

I wish I were younger.

ای کاش جوان‌تر بودم. (ولی نیستم.)

I hope you will better tomorrow.

امیدوارم فردا بهتر باشی.

I hope you will be my roommate next year.

 امیدوارم سال بعد هم اتاقی من باشی. (این امکان وجود دارد.)

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد تا دیگر درباره کاربرد این دو کلمه پرکاربرد دچار اشتباه نشوید و به درستی از آنها استفاده کنید.

برای تمرین بیشتر برای هر کدام یک مثال بنویسید تا تمرین را از همین حالا شروع کنید.

ممنون که دیجی زبان را دنبال می‌کنید…

مریم غفاری

فارغ التحصیل رشته زبان و ادبیات انگلیسی و عاشق یادگیری هستم. از 17 سالگی به مدت ۸ ساله که در حوزه‌های مربوط به زبان انگلیسی فعالیت میکنم و در حال حاضر مدرس، مترجم، ویراستار، سوپروایزر و ترینر زبان انگلیسی هستم.💖

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا