مهارت گرامر

انواع مدارک زبان انگلیسی

مهم‌ترین اقدام پس از گذراندن یک دوره زبان انگلیسی، ارزیابی آن است. به علاوه داشتن مدرک معتبری که نشان دهد شما این دوره را با موفقیت پشت سرگذاشته و به سطح خاصی از دانش زبانی رسیده‌اید، از اهمیت زیادی برخوردار است.

برای آشنایی با انواع مدارک زبان انگلیسی همراه ما باشید.

مدرک FCE

FCE کوتاه شده‌ی First Certificate in English است و آزمونی است که توسط دپارتمان زبان انگلیسی دانشگاه کمبریج برگزار می‌شود و اولین مدرکی است که می‌توانید دریافت کنید.

این مدرک نشان هنده‌ی این است که دانش زبان شما مطابق با سطح بندی CEFR برای مکالمه و نوشتار روزمره بالای متوسط (B2) است و به هر دو شکل کامپیوتری و حضوری برگزار می‌شود و در اکثر دانشگاه‌ها و سازمان‌های جهانی معتبر است.

مدرک FCE certificate

مدرک CPE

مدرک CPE بالاترین سطح دانش زبانی (proficiency) یعنی C2 بر بنای سطح بندی CEFR در زبان انگلیسی است و نشان می‌دهد که دانش فرد برابر با یک فرد نیتیو است.

مهم‌ترین مزیت آن این است که در 70 کشور از جمله دانشگاه‌های بریتانیا مورد قبول است.

نکته مثبت این مدارک این است که تاریخ انقضا ندارند اما برای مهاجرت کافی نمی‌باشد.

پیشنهاد میکنیم حتما انواع سطح زبان انگلیسی را بخوانید.

مدرک CAE

CAEکوتاه شده‌ی Certification in Advanced English است و آزمونی است که توسط دانشگاه کمبریج برگزار می‌شود. این مدرک نشان دهنده‌ی سطح C1 است و مخصوص سطح پیشرفته است.

مدرک CAE certificate

مدرک آیلتس IELTS

آیلتس معتبرترین مدرک و آزمون ارزیابی زبان انگلیسی محسوب می‌شود و تقریباً در تمام کشور‌ها و موسسات و دانشگاه‌ها مورد پذیرش است و یکی از مدارک مورد پذیرش برای مهاجرت نیز می‌باشد.

IELTS کوتاه شده‌ی International English Language Testing System است.

آزمون آیلتس در هر ۴ مهارت برگزار شده ولی بخش مصاحبه و مهارت speaking در یک روز جداگانه برگزار می‌گردد.

آزمون آیلتس در دو نوع عمومی و آکادمیک برگزار می‌شود. آیلتس عمومی در حوزه موضوعات روزمره در اجتماع یا محیط کار تمرکز بیشتری دارد.

اما آیلتس آکادمیک دانش زبان شما را در حوزه تحصیل و فعالیت حرفه‌ای ارزیابی می‌کند و برای کسانی که قصد ادامه تحصیل دارند مناسب‌تر است.

این مدرک نیز دارای تاریخ انقضا دو ساله می‌باشد و نمره آن عددی بین ۰ تا ۹ برای هر مهارت در نظر گرفته شده است.

 مدرک تافل TOEFL

 قدیمی ترین آزمون و مدرک زبان انگلیسی تافل است که توسط موسسه آمریکایی E.T.S برگزار می‌گردد و محتوای آن بیشتر از نوع American می‌باشد. TOEFL کوتاه شده‌ی the Test Of English as a Foreign Language است.

مدرک تافل دارای تاریخ انقضای دو ساله و از جمله مدارک مورد نیاز و معتبر در زمینه مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان می باشد و در بیش از 9 هزار موسسه‌ی آموزشی جهان مورد قبول است.

نمره‌ی این آزمون بر مبنای عددی بین صفر تا ۱۲۰ می‌باشد که سطح دانش زبان فرد را نشان می‌دهد. این آزمون در هر ۴ مهارت و در یک روز برگزار می‌شود.

مدرک TOFEL certificate

مدرک دولینگو Duolingo

مدرک دولینگو مدرک معتبر جدیدی است که اخیرا مورد علاقه زبان آموزان قرار گرفته است؛ زیرا برخلاف آزمون آیلتس و تافل نیاز به حضور در موسسه خاصی نمی‌باشد و به صورت اینترنتی در خانه با یک سیستم معمولی و یک وب کم قابل انجام است.

برای ارزیابی سطح مهارت speaking مصاحبه ویدیویی آنلاینی صورت می‌گیرد و بقیه مهارت ها با کمک هوش مصنوعی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

نتایج بعد از ۴۸ ساعت قابل دسترسی و همچنین بدون محدودیت قابل ارسال به هر تعداد موسسه‌ای خواهد بود. این مدرک نیز دارای تاریخ انقضای دو ساله است و حدود ۱۴۰۰ موسسه در حال حاضر این مدرک را می‌پذیرد.

مدرک PTE

آزمونPTE مخفف Pearson Test of English است و یکی دیگر از آزمون های بین المللی است که توسط موسسه پیرسن که ناشر کتابهای لانگمن نیز هست برگزار می‌گردد.

این مدرکی در اغلب کشورها به خصوص استرالیا مورد پذیرش است و آزمون به صورت کامپیوتری برگزار می‌شود. البته به اندازه تافل یا آیلتس مورد استقبال دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی نیست ولی با توجه به آسان تر بودن آن بسیار مورد استقبال زبان‌آموزان است.

داشتن یک مدرک زبان معتبر که در هر جایی از دنیا سطح دانش زبان شما را نشان دهد می‌تواند به پیشرفت شما در هر زمینه‌ای کمک کند. بنابراین آشنایی با انواع مدارک زبان به شما کمک می کند تا با توجه به هدف خود آزمون و مدرک مورد نظر را انتخاب کنید.

مدرک PTE certificate

سوالات خود را در زمینه آزمون‌ها و مدارک بین‌المللی می‌توانید در قسمت دیدگاه‌ها با ما درمیان بگذارید. مشاورین تیم دیجی زبان در اسرع وقت پاسخگو خواهند بود.

مهسا رجبی مقدم

فارغ ‌التحصیل رشته‌ی شیمی هستم. یک روز فهمیدم برای پیشرفت به زبان انگلیسی نیاز دارم و در سال 96 مدرک پیشرفته‌ی زبان و سال 97 مدرک تربیت مدرس زبان گرفتم. با شرکت در دوره‌های مختلف سعی می‌کنم همیشه به روز باشم.

نوشته های مشابه

‫2 نظرها

    1. سلام وقت شما هم بخیر
      متاسفانه آزمون های کمبریج در ایران برگزار نمیشن.
      و میتونید در یکی از کشورهای همسایه مثل ترکیه، عمان، کویت و … اقدام به دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا