مهارت ریدینگمهارت گرامر

چطور زبان انگلیسی را در خانه یاد بگیریم؟

امروزه با پیشرفت علم و فناوری و راه‌های بسیار زیاد کسب اطلاعات و پیشرفت ابزارها و فنون یادگیری، بسیاری از افراد به سلف استادی و یادگیری زبان انگلیسی به صورت خودآموز روی آورده‌اند.

اما چطور باید درست و اصولی یادگیری زبان را در خانه شروع کنیم که باعث اتلاف وقت و یادگیری منفعل نشود؟

با دیجی زبان همراه باشید تا بتوانید با صرف کمترین هزینه و زمان، به صورت خودخوان، به پیشرفت زبانی خود کمک کنید.

Self Study را از کجا شروع کنیم؟

امروزه منابع زیادی هستند که می‌توانید از آنها در منزل برای آموزش زبان انگلیسی استفاده کنید؛ اما مهم‌ترین نکته این است که با توجه به سطح خود منابع آموزشی مناسب را انتخاب کنید. بدون دانستن سطح دانش زبانی خود، نمی‌توانید منابع و روش‌های درست را پیدا کنید و ممکن است دچار سردرگمی و دلسردی شوید.

برای دانستن سطح دانش زبانی خود، باید در آزمون تعیین سطح شرکت کنید. بسیاری از نرم افزارها و سایت‌های آموزش زبان انگلیسی، آزمون تعیین سطح آنلاین یا آفلاین برای شروع کار دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید تا سطح خود را پیدا کنید.

همچنین می‌توانید از یک کارشناس زبان انگلیسی نیز برای انجام تعیین سطح به صورت غیرحضوری یا حضوری کمک بگیرید. اکثر موسسات معتبر نیز آزمون تعیین سطح را انجام می‌دهند.

پیشنهاد میکنیم برای آشنایی با سطوح متخلف مقاله انواع سطح زبان انگلیسی را مطالعه کنید.

معرفی منابع یادگیری زبان انگلیسی در خانه

کتاب‌های آموزشی (course books) یکی از اصلی‌ترین منابع برای یادگیری هستند که با پوشش هر چهار مهارت می‌توانند به ارتقا سطح زبان شما باشد؛ اما این کتاب‌ها برای کلاس درس طراحی شده‌اند.

شاید بدون حضور معلم، پیش رفتن با آن‌ها کمی سخت باشد؛ البته می‌توان از منابع کمک آموزشی و یا دوره‌های آموزش آفلاین برای حل این مشکل استفاده نمود.

منابع یادگیری زبان انگلیسی در خانه

معرفی کتاب‌های خودآمور زبان انگلیسی

کتاب‌های تک مهارتی که مخصوص خودآموزی طراحی شده‌اند، می‌توانند در یادگیری و کسب اطلاعات به شما کمک کنند:

  • یکی از بهترین کتاب‌های تک مهارتی، مجموعه‌ی In Use می‌باشد که گرامر، لغات، افعال مرکب، اصطلاحات و غیره را در هر سطحی پوشش می‌دهد.
  • مجموعه‌ی Oxford Word skills نیز یکی از بهترین کتاب‌های خود آموز برای لغات و اصطلاحات است.
  • برای تقویت مکالمه کتاب‌های Speak Out و Speak Now پیشنهاد می‌شود.
  • کتاب Tactics For Listening با فضایی گفت‌و‌‌گو محور، منبع خوبی برای تقویت مهارت شنیداری است.
  • کتاب‌های Real Reading و Select Reading و Inside Reading برای مهارت درک مطلب طراحی شده‌اند.

تمامی این کتاب‌ها سطح‌بندی شده هستند و می‌توانید با توجه به سطح خود، کتاب مناسب را انتخاب کنید. البته دوره های آموزشی آفلاین و آنلاین نیز طراحی شده‌اند تا شما بدون حضور فیزیکی در کلاس بتوانید به یادگیری زبان بپردازید.

کتاب‌های داستان به خصوص داستان‌های سطح بندی شده برای تقویت مهارت درک مطلب و آشنایی با کاربرد کلمات می‌توانند مفید باشند.

معرفی اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی در خانه

اگر به دنبال منابع جذاب‌تری می‌گردید، پیشنهاد ما نرم افزار‌های آموزش زبان است که با محیط جذاب خود شما را به یادگیری زبان ترغیب می‌کنند:

  • Duolingo با بیش از 300 میلیون کاربر از بهترین نرم‌ افزار‌های آموزش زبان است. البته نمی‌توان در این نرم افزار بر مبنای زبان فارسی به یادگیری زبان انگلیسی پرداخت و شما باید تا حدی به زبان انگلیسی مسلط باشید.
  • Memrise با کمک ویدئو‌هایی از افراد بومی به افراد تازه وارد کمک می‌کند زبان دوم را مثل زبان مادری بیاموزند.
  • Hello talk علاوه بر آموزش و امکان ارتباط با افراد بومی را فراهم می‌کند و یادگیری را به یک ارتباط دو طرفه تبدیل می‌کند.
  • Tandem نیز امکان برقراری ارتباط با افراد بومی زبان‌های مختلف را ایجاد می‌کند و شما را به افرادی که مایل هستند زبان شما را بیاموزد، وصل می‌کند تا هرکدام بتوانید به یکدیگر در یادگیری زبان موردنظر کمک کنید.

نرم افزار‌های ایرانی نیز برای زبان‌آموزان ایرانی طراحی شده‌اند تا بر مبنای زبان فارسی آموزش صورت گیرد. لرنیت و بیاموز از بهترین‌ها هستند.

  1. ویژگی لرنیت آموزش از سطح صفر و پایه است.
  2. بیاموز به متد کتاب‌های آموزشی وفادار‌تر است.
اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی در خانه

آموختن زبان انگلیسی در خانه از طریق مدیا

منابع دیگری نیز وجود دارند که در کنار منابع اصلی آموزشی می‌توانند سرعت یادگیری شما را افزایش دهند. برای مثال فیلم و سریال و انیمیشن از جذاب ترین منابع آموزش زبان انگلیسی به خصوص برای یادگیری لهجه و اصطلاحات محاوره‌ای هستند.

مستند‌ها با توجه به موضوعی بودن در زمینه‌ی گسترش دایره لغات می‌توانند کمک‌کننده باشند.

موسیقی و پادکست از بهترین منابع تقویت مهارت شنیداری هستند و با توجه به همیشه دردسترس بودن بسیار مؤثرند.

فضای مجازی مثل کانال‌های تلگرام و یوتیوب و پیج‌های اینستاگرامی نیز برای یک شروع مفرح گزینه‌ی خوبی هستند.

در پایان باید گفت که شاید کلاس رفتن بهترین روش برای یادگیری زبان انگلیسی باشد؛ اما منابع موجود می‌توانند برای کسانی که این امکان را ندارند، شرایط یادگیری زبان انگلیسی را فراهم کند.

به این شرط که تکرار و تمرین مداوم را فراموش نکنید حتی می‌توانید به صورت گروهی و همراه یک پارتنر پر‌انرژی و با انگیزه به مطالعه بپردازید.

و در کنار آن‌ها می‌توانید از وبسایت‌های آموزشی نیز کمک بگیرید. در این راستا، تیم آموزشی دیجی زبان نیز درکنار شماست و می‌توانید از مشاورین و کارشناسان آموزشی ما مشاوره و راهنمایی بگیرید.

همچنین برای یادگیری آسان گرامر به زبان ساده و یادگیری لغات و اصطلاحات پرکاربرد، به وبلاگ آموزشی دیجی زبان سری بزنید.

مهسا رجبی مقدم

فارغ ‌التحصیل رشته‌ی شیمی هستم. یک روز فهمیدم برای پیشرفت به زبان انگلیسی نیاز دارم و در سال 96 مدرک پیشرفته‌ی زبان و سال 97 مدرک تربیت مدرس زبان گرفتم. با شرکت در دوره‌های مختلف سعی می‌کنم همیشه به روز باشم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا